legislatiarutiera.ro

Acest site vine in ajutorul candidatilor privind PROBA TEORETICA

Teste si intrebari


legislatie
legislatie
1. Bratul ridicat vertical -inseamna “atentie , oprire “ pentru toti participantii la trafic care se apropie , cu exceptia celor care nu ar mai putea opri in conditii de siguranta .

legislatie
legislatie
2. Bratul intins orizontal – semnifica “oprire”pentru toti participantii la trafic care intersecteaza bratul intins indiferent de directie .

legislatie
legislatie
3 . Bratele intinse orizontal – semnifica “oprire “ pentru toti participantii la trafic care intersecteaza bratele intinse .

legislatie
legislatie
4 . Dupa semnalele de la pozitia 2 si 3 politistul poate cobora bratul sau bratele , pozitia sa insemnand de asemenea oprire pentru participantii la trafic care vin din fata sau spate .

legislatie
legislatie
5 .Balansarea cu bratul, pe verticala , a unui dispozitiv cu lumina rosie ori a bastonului reflectorizant pe timp de noapte semnifica “oprire “ pentru participantii la trafic , spre care este indreptat.

legislatie
legislatie
6 . Balansarea pe verticala a bratului semnifica reducerea vitezei.

legislatie
legislatie
7 . Rotirea vioaie a bratului semnifica marirea vitezei si grabirea traversarii drumului de catre pietoni.




Politistul care dirijeaza circulatia poate face semn cu bratul ca vehiculul sa avanseze , sa depaseasca , sa treaca prin fata ori prin spatele sau , sa-l ocoleasca prin partea stanga sau dreapta , iar pietonii sa traverseze drumul ori sa se opreasca . La efectuarea comenzilor politistul poate folosi si fluierul .

Oprirea conducatorilor de vehicule si a pietonilor este obligatorie si la semnalele date de :
1 . politistii de frontiera ;
2. indrumatorii de circulatie ai M.A. ;
3. agentii de cale ferata la trecerile la nivel ;
4. lucratorii de drumuri in zona lucrarilor pe partea carosabila ;
5. membrii patrulelor scolare de circulatie , la trecerile pentru pietoni din apropierea scolilor ;
6. nevazatorii prin ridicarea bastonului alb , atunci cand traverseaza strada ;


SEMNALELE UTILIZATE DE CONDUCATORII AUTOVEHICULELOR CU REGIM DE CIRCULATIE PRIORITARA SI OBLIGATIILE CELORLALTI PARTICIPANTI LA TRAFIC





La apropierea si la trecerea autovehiculelor cu regim de circulatie prioritara care au in functiune mijloacele speciale de avertizare luminoasa de culoare rosie si sonore , conducatorii sunt obligati sa opreasca imediat , pe acostament sau , in lipsa acestuia , cat ,mai aproape de marginea drumului in sensul de mers.La trecerea autovehiculelor cu regim de circulatie prioritara care au in functiune mijloace speciale de avertizare luminoasa de culoare albastra si sonore , conducatorii sunt obligati sa reduca viteza , sa circule cat mai aproape de marginea drumului in sensul de mers si sa acorde prioritate. La trecerea autovehiculelor care au in functiune mijloace speciale de avertizare luminoasa de culoare galbena , conducatorii sunt obligati sa circule cu atentie.


Semnalele speciale de avertizare luminoase sunt :

 

1. Lumina rosie – Autoheviculele apartinand politiei si pompierilor ;
2. Lumina albastra - Autovehiculele apartinand politiei , jandarmeriei , politiei de frontiera , serviciului de ambulanta sau medicina legala , protectiei civile , Ministerul Apararii care insotesc coloane militare , unitatile speciale ale S.R.I. , Administratiei Nationale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justitiei , autovehiculele de serviciu ale procurorilor criminalisti din Ministerul Public , precum si cele apartinand Directiei Nationale Anticoruptie atunci cand se deplaseaza in actiuni de interventie. ;
3. Lumina galbena – Autovehiculele cu mase si – sau dimensiuni de gabarit depasite ori care insotesc asemenea vehicule , cele care transporta marfuri sau substante periculoase , cele destinate intretinerii , repararii ori verificarii unor lucrari efectuate in partea carosabila sau executarii unor lucrari de drumuri , transportului si depanarii autovehiculelor ramase in pana sau avariate precum si tractoarele care tracteaza utilaje agricole. ;

Politistul rutier aflat intr-un autovehicul al politiei poate utiliza si dispozitive luminoase cu mesaje variabile pentru a transmite o dispozitie sau o indicatie participantilor la trafic.

 

Mesajele afisate :
1. Stop Politia ;
2. Atentie pericol ;
3. Concurs sportiv ;
4. Mentineti ordinea ;
5. Eliberati zona ;
6. Eliberati banda ;
7. Urmati politia ;
8. Gabarit depasit ;
9. Coloana oficiala ;
10. Control politie ;
11. Reduceti viteza ;
12. Atentie blocaj ;
13. Atentie accident ;
14. Circulati ;


Semnalele conducatorilor de vehicule


Mijloacele de avertizare sonora trebuie folosite de la o distanta de cel putin 25 m fata de cei carora li se adreseaza , pe o durata de timp care sa asigure perceperea semnalului si fara sa-i determine ce acestia la manevre ce pot pune in pericol singuranta circulatiei.Conducatorii de autovehicule , tramvaie sau mopede sunt obligati sa foloseasca instalatiile de iluminare si/sau semnalizare a acestora , dupa cum urmeaza :

a) luminile de pozitie sau de stationare pe timpul imobilizarii vehiculului pe partea carosabila in afara localitatilor , de la lasarea serii si pana in zorii zilei , ziua cand ploua torential , ninge abundent sau este ceata densa , ori in alte conditii care reduc vizibilitatea pe drumul public;
b) luminile de intalnire sau de drum , in mers , atat in localitati , cat si in afara acestora , dupa gradul de iluminare a drumului public;
c) luminile de intalnire si cele de ceata pe timp de ceata densa;
d) luminile de intalnire ale autovehiculelor care insotesc coloane militare sau cortegii , transporta grupuri organizate de persoane si cele care tracteaza alte vehicule sau care transporta marfuri ori produse periculoase , in timpul zilei;
e) luminile de intalnire atunci cand ploua torential , ninge abundent ori in alte conditii care reduc vizibilitatea pe drum;
f) luminile pentru mersul inapoi atunci cand vehiculul este manevrat catre inapoi;
g) luminile indicatoare de directie pentru semnalizarea directiei de mers , inclusiv la punerea in miscare a vehiculului de pe loc.


Pe timpul noptii , la apropierea a doua vehicule care circula din sensuri opuse , conducatorii acestora sunt obligati ca de la o distanta de cel putin 200 m sa foloseasca luminile de intalnire concomitent cu reducerea vitezei si sa circule cat mai aproape de partea din dreapta a partii carosabile.
Pe timpul noptii sau in conditii de vizibilitate redusa conducatorii de autovehicule si tramvaie care se apropie de o intersectie nedirijata prin semnale luminoase sau de catre politisti , sunt obligati sa semnalizeze prin folosirea alternanta a luminilor de intalnire cu cele de drum.
Pe timpul noptii sau in conditii de vizibilitate redusa autovehiculele sau remorcile cu defectiuni la sistemul de iluminare si semnalizare luminoasa nu pot fi conduse sau remorcate fara a avea in functiune pe partea stanga , in fata o lumina de intalnire si in spate una de pozitie.


Luminile de avarii se folosesc in urmatoarele situatii:
a) cand vehiculul este imobilizat pe partea carosabila;
b) cand vehiculul se deplaseaza foarte lent si/sau constituie el insusi un pericol pentru ceilalti participanti la trafic;
c) cand autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
d) conducatorii de autovehicule , tramvaie sau mopede trebuie sa puna in functiune luminile de avarie , in mod succesiv , in ordinea opririi si in cazul in care aceasta manevra este impusa de blocarea circulatiei pe sensul de mers.

© 2007 www.legislatiarutiera.ro All Rights Reserved

JavaScript